پرسشنامه سبک رهبری معلم Hssin, Bunyarit & Hussein (2009)
هدف: این پرسشنامه به ارزیابی سبک رهبری معلم، رضایت کلاس و وضوح نقش دانش آموزان می پردازد.[۱]
پرسشنامه سبک رهبری معلم توسط Hssin, Bunyarit & Hussein (2009) طراحی شده است . این پرسشنامه دارای ۱۱ سوال می باشد.
پایایی و روایی | دارد |
شیوه نمره گذاری | دارد |
منبع | دارد |
مفهوم سبک رهبری معلم
معلم نقش رهبر کلاس را بر عهده دارد و هر زمان که گروهـی تشـکیل میشود، چه به صورت رسمی و چه غیررسمی، وجـود
رهبـر ضـروری اسـت؛ در جمـع دانش آموزان این رهبری بر عهدة معلم است و رهبری معلم نوع بـی نظیـری از رهبـری در
مدرسه توصیف میشود. معلمان، هنگامی که به صورت حرفه ای کار مـیکننـد، بـا تحـت تأثیر قرار دادن یادگیری زبان آموزان
و مشارکت در بهبـود مدرسـه، رهبـران آموزشـی انـد. مربیان این مراکز با توجه به نقش آموزشی خود و آشنا کردن زبان آموزان
با زبانی جدید می توانند با راهبری خالقانه خود، خلاقیت زبان آموزان جهت یادگیری زبان جدید با سرعت و به بهترین وجه
کمک نمایند که این خود علاوه بر روح خلاق و پرورش ایده های نو به خودشکوفایی و خودباوری زبان آموزان کمک کرده و
زمینه پیشرفت و عملکرد مثبت آنها را فراهم می آورد .