بانک پرسشنامه پرس بانک

بانک پرسشنامه مدیریت - بانک پرسشنامه روان شناسی

بانک پرسشنامه پرس بانک

بانک پرسشنامه مدیریت - بانک پرسشنامه روان شناسی

ادبیات و مبانی نظری کیفیت زندگی کاری

ادبیات و مبانی نظری کیفیت زندگی کاری

https://porsbank.com/product/%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%b1%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c/

در تعریف کلی ، کیفیت زندگی کاری عبارت است از عکس العمل کارکنان نسبت به کار، به ویژه پیامدهای فردی آن در ارضای شغلی و سلامت روحی (گودوین و همکاران[۱]، ۲۰۱۱).

معدنی پور (۱۳۹۸) تعاریف مختلف ارائه شده از کیفیت زندگی کاری خلاصه و دسته بندی کرده است که چند مورد از آن ذکر می‌گردد:

تعریف اول: کیفیت زندگی کاری عبارت است از عکس العمل کارکنان نسبت به کار، به ویژه پیامدهای فردی آن در ارضای شغلی و سلامت روحی، با استفاده از این تعریف، کیفیت زندگی کاری برپیامدهای شخصی، تجربه کاری و چگونگی بهبود کار در راستای رفع نیاز فرد تأکید دارد.

تعریف دوم: دومین تعریفی که از کیفیت زندگی کاری ارائه شده، آن را به عنوان روش یا نحوه انجام کار بیان کرده است، مانند غنی سازی شغلی، گروه های کاری خود گردان.

تعریف سوم: در سومین تعریف از کیفیت زندگی کاری، آن را میزان توانایی کارکنان درارضا نیازهای مهم شغلی با استفاده از تجربیاتی که در سازمان کسب شده، دانسته اند. در این تعریف به شدت بر ایجاد محیطی که منجر به ارضای نیاز افراد شود تأکید گردیده است (سیاحی، ۱۳۹۹).

[۱] Goodwin et al

مطالب مرتبط با کیفیت زندگی کاری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد