بانک پرسشنامه پرس بانک

بانک پرسشنامه مدیریت - بانک پرسشنامه روان شناسی

بانک پرسشنامه پرس بانک

بانک پرسشنامه مدیریت - بانک پرسشنامه روان شناسی

پرسشنامه بهزیستی معنوی

پرسشنامه بهزیستی معنوی پالوتزین و الیسون (۱۹۸۲)

https://porsbank.com/product/%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%b4%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d9%85%d8%b9%d9%86%d9%88%db%8c-%d9%be%d8%a7%d9%84%d9%88%d8%aa%d8%b2%db%8c%d9%86/پرسشنامه بهزیستی معنوی[۱] توسط پالوتزین و الیسون[۲] در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و شامل ۲۰ سؤال و دو خرده مقیاس است شامل بهزیستی مذهبی که بهزیستی ناشی از  ارتباط با یک قدرت متعالی است و بهزیستی وجودی که عنصری روانی ـ اجتماعی است، بیانگر احساس فرد است از اینکه چه کسی است؟ چه کاری  و چرا انجام می دهد و به کجا تعلق دارد؟ (راد و همکاران،۱۳۸۹). سؤالات فرد آزمون، مربوط به خرده مقیاس بهزیستی مذهبی بوده و میزان تجربه فرد از رابطه رضایت بخش با خدا را مورد سنجش قرار می‌دهد و سؤالات زوج، مربوط به خرده مقیاس بهزیستی وجودی است که احساس هدفمندی و رضایت از زندگی را می‌سنجد. مقیاس پاسخگویی به سوالات، لیکرت ۶ درجه‌ای از کاملاً موافقم تا کاملاً مخالفم است.

[۱] – Spiritual well-being Questionnaire.

[۲] – Paloutzian , Ellison.

ابعاد و مولفه هادارد
پایایی و رواییدارد
شیوه نمره گذاریدارد
منبعدارد

تعریف مفهومی بهزیستی معنوی: 

بهزیستی معنوی (being-Well Spiritual) یکی از ابعاد بهزیستی معنوی معنویت است. بهزیستی معنوی را میتوان حسی از ارتباط داشتن با دیگران، داشتن معنی و هدف در زندگی و داشتن اعتقاد و ارتباط با یک قدرت متعالی تعریف کرد. طبق نظریه Moberg و Brusek بهزیستی معنوی یک سازه چند بُعدی است که شامل یک بعد عمودی و یک بعد افقی است. بعد عمودی آن به ارتباط با خدا و بعد افقی آن به احساس هدفمندی در زندگی و رضایت از آن بدون در نظر گرفتن مذهب خاص اشاره دارد. 

Jafari E, Hajlo N, Faghani R, Khazan K. The relationship between spiritual well -being, hardiness, and mental health in the elderly. Journal of Research in Behavioural Sciences. 2013;10(6):431 -۴۰.

 Ellison CW. Spiritual well -being: Conceptualization and measurement. Journal of Psychology and Theology. 1983;11(4):3308.

تعریف و مفهوم کمالگرایی [۱]

تعریف مفهومی کمالگرایی

کمال گرایی که به صورت برآورده ساختن انتظارات خود و دیگران است با کیفیتی برتر و بهتر از آنچه موقعیت اقتضا می کند تعریف میشود. از نظر تعریف کمال گرایی اغلب با تعیین استانداردهای شخصی بالا، نگرانی بیش از حد در مورد اشتباه کردن درک انتظارات بالای والدین نگرانی در مورد انتقاد زیاد ،والدین، شک در کیفیت عمل و ترجیح نظم و سازمان مرتبط است (لین[۱]، ۲۰۲۰). از این رو می توان گفت که کمال گرایی یک سازه چند بعدی است که به سبک کنترل شناختی با استانداردهای بالای عملکرد و نگرانی های متفاوت در مورد ارتکاب اشتباه مربوط میشود (ساسترا ریبا، فونسکا پدریرو و اور تنو سیررا[۲]، ۲۰۱۹).

[۱] Lin

[۲] Sastre-Riba, Fonseca-Pedrero & OrtunoSierra

مطالب مرتبط با تعریف و مفهوم کمالگرایی

ادبیات و مبانی نظری کمال گرایی

ارتباط ساختاری کمال گرایی بر اضطراب پیشرفت تحصیلی با نقش میانجی گر هوش معنوی و شادکامی

اثربخشی آموزش مبتنی بر رویکرد معنادرمانی بر احساس عاملیت، کمال‌گرایی و عاطفه مثبت در بزرگسالی درحال ظهور

ملاحظات رویکرد کمال‌گرایی در تقنین مقررات مرتبط با نهاد خانواده در ایران و فرانسه ‏

 پرسشنامه اضطراب بیماری کرونا (CDAS)

 پرسشنامه اضطراب بک (BAI)

 پرسشنامه ارزیابی کمال گرایی چند بعدی دان و همکاران(۲۰۰۹و۲۰۱۰)

 پرسشنامه کمال گرایی بشارت(۱۳۸۲)

پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک

پرسشنامه جانشین پروری متقی و بهشتی فر (۱۳۸۸)

مبانی نظری کارافرینی سازمانی

1-    کارآفرین سازمانی

کارآفرینی نیازی به فعالیت فیزیکی خاص ندارد و هر محیط اجتماعی دارای روش ویژه­ای برای کارآفرینی است. یک سازمان می­تواند محیطی را فراهم کند که در آن همه اعضا بتوانند در امور کارآفرینی شرکت کنند. بسیاری از افرادی که از کار در سازمان­ها خودداری می­کنند و سازمانی جدید برای خود تشکیل می­دهند، بیانگر این واقعیت تلخ است که که اکثر سازمان­ها قادر به ایجاد محیط کاری مناسب برای کارآفرینان نیستند. البته برخی افراد هم بنابر سلیقه و خواست خودشان سازمان را ترک می­کنند و شرایط محیطی درون سازمان برای آنها مهم نیست. اما بسیاری از افراد اگر دارای پشتیبان مناسب باشند، در سازمان خواهند بود. یک سازمان که چنین محیط داخلی ایجاد می­کند، سازمان کارآفرینی در نظر گرفته می­شود. البته، حضور کارآفرینان در سازمان­ها، کارآفرینی یک سازمان را منعکس نمی­کند (گیل و پوتوژگ[1]، 2017: 1034). مهمترین نتیجه کارآفرینی سازمانی در بلندمدت به دست می­آید. این نتیجه درازمدت یک موضوع بسیار مهم در جهان غیر پایدار است، که این سیستم اقتصاد جهانی اهمیت رقابت در این حوزه را بیش از پیش روشن کرده است. سازمان­های کارآفرینی جدید نسبت به سازمان­های قدیمی برای ورود به عرصه­ی رقابت مجهزترند و می­توانند سریع­تر و موثرتر به تغییرات محیطی خارجی پاسخ دهند. تغییرات در محیط ریشه­های متنوعی دارند که از آن جمله می­توان به رقبا، مشتریان، تامین­کنندگان، فن­آوری­های در حال ظهور، نهادهای دولتی و نهادهای سیاسی اشاره کرد (فراندو و مک میلین[2]، 2015: 14).



[1] Gil  and Potoczek

[2]  Fernando and Mcmillin


16-1-   پیشینه خارجی:

دارادکه و منصور[1] (2023) در مقاله ای با عنوان " تاثیر شبکه گرایی و گرایش کارآفرینی بر نوآوری و عملکرد استارت آپ در شرکت های کوچک و متوسط: نقش تعدیل کننده انعطاف پذیری استراتژیک"  به بررسی تاثیر شبکه گرایی و گاریش کارآفرینی بر عملکرد و نوآوری استارت آپ ها پرداختند. آنها بیان نمودند در حالی که توجه علمی قابل توجهی به عملکرد و رونق شرکت شده است، مفاهیم عملکرد شبکه و جهت گیری های کارآفرینی استارتاپ ها در شرکت های کوچک و متوسط مسلماً توضیح داده نشده است. بر اساس دیدگاه مبتنی بر منبع (RBV) و نظریه تناسب استراتژیک، این مطالعه یک مدل تحقیقاتی را برای بررسی تأثیر جهت‌گیری شبکه و جهت‌گیری کارآفرینی بر عملکرد استارت آپ در شرکت های کوچک و متوسط توسعه می‌دهد. این مدل همچنین بررسی می‌کند که چگونه این رابطه از طریق نوآوری اکتشافی و استثماری میانجی‌گری می‌شود و با انعطاف‌پذیری استراتژیک تعدیل می‌شود. با استفاده از داده‌های یک نظرسنجی از ۲۷۳ استارت‌آپ، یافته‌ها نشان می‌دهد که در مراحل اولیه و رشد، جهت‌گیری کارآفرینی تأثیر بیشتری بر عملکرد راه‌اندازی نسبت به شبکه‌گرایی دارد. نوآوری اکتشافی اثر میانجی بر جهت گیری شبکه و عملکرد راه اندازی دارد. نوآوری استثماری اثر میانجی بر گرایش کارآفرینی، گرایش شبکه و عملکرد راه اندازی دارد. در مرحله اولیه، نوآوری استثماری تأثیر بیشتری بر عملکرد استارتاپ دارد، در حالی که در مرحله رشد، نوآوری اکتشافی تأثیر بیشتری بر عملکرد استارتاپ دارد. انعطاف‌پذیری استراتژیک نقش تعدیل‌کننده مثبتی در رابطه بین گرایش کارآفرینی، نوآوری اکتشافی، نوآوری استثمارگرانه و عملکرد استارت‌آپ دارد. این یافته‌ها کمک قابل توجهی به درک رشد و عملکرد استارت‌آپ‌ها در شرکت های کوچک و متوسط از منظر استراتژیک و نوآورانه ارائه می‌کنند.

وینست و زاکاریا [2](2021) در مطالعه ای با عنوان " گاریش کارآفرینی و عملکرد استارت آپ در رشد فناوری کسب و کار: نقش واسطه ای ظرفیت جذب" به بررسی تاثیر گرایش کارآفرینی بر عملکرد استارت آپ ها پرداختند. آنها بیان نمودند ادبیات گرایش کارآفرینی (EO) رابطه مثبت آن را با عملکرد شرکت تأیید می کند. با این حال، درجه آن به عوامل خاصی بستگی دارد. این مطالعه از دیدگاه مبتنی بر دانش برای توسعه و آزمایش مدلی استفاده می‌کند که نشان می‌دهد چگونه استارت‌آپ‌ها می‌توانند گرایش کارآفرینی (EO) خود را در محیط‌های انکوباتور افزایش دهند. بر اساس مفهوم قابلیت‌های پویا و تناسب استراتژیک، این مطالعه پیشنهاد می‌کند که ظرفیت جذب (ACAP) نقشی در تسریع EO برای به دست آوردن نتایج عملکرد ایفا می‌کند. تنها زمانی که استارت آپ ها منابع موجود را با ظرفیت جذب برای استفاده از تصمیمات استراتژیک خود ترکیب کنند، می توانند به EO بالاتری دست یابند. مدل تحقیق با استفاده از داده‌های نظرسنجی از 304 استارت‌آپ از انکوباتورهای فناوری مختلف در هند اعتبار تجربی دارد. شواهد تحقیقاتی ما ثابت می کند که ACAP رابطه بین EO و عملکرد را در محیط های جوجه کشی بهبود می بخشد. علاوه بر این، در مورد مفاهیم تئوری و عمل بحث می کنیم.



[1] Daradkeh &  Mansoor

[2] Vincent&  Zakkariya



پرسشنامه آگاهی درباره کارآفرینی Bennett (2006)

پرسشنامه انگیزه کارآفرینی Taormina & Lao (2007)

پرسشنامه سنجش کارآفرینی درون سازمانی Jeffrey & Baron (1990)

پرسشنامه عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی Gibb (2006)

پرسشنامه عوامل موثر بر رفتار کارآفرینی Morrison (2006)

پرسشنامه کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیستریچ

پرسشنامه محیط داخلی سازمان برای کارآفرینی Hornsby (2002)

پرسشنامه مهارت های کارآفرینی Smith, Schallenkamp, Eichholz

پرسشنامه نیمرخ کارآفرینی  Gifford (1984)

ترجمه آماده – خوش شانسی یا بخت اتفاقی، در کارآفرینی

ترجمه آماده – روانشناسی کارآفرینی

ترجمه آماده – رویکردی موثر و انجام شدنی در کارآفرینی بین المللی: نقاط مشترک

ترجمه آماده – سه دیدگاه راجع به فرصت کارآفرینی

ترجمه آماده – کارآفرینی در کمپانی هایی با اندازه متوسط

ترجمه آماده – کارآفرینی و کسب و کار اسلامی:  مفهوم، اصول و چشم اندازها

ترجمه آماده – گرایش کارآفرینی و عملکرد تجاری: ارزیابی مطالعات گذشته

ترجمه آماده – مطالعه در مورد کارآفرینی در اقتصاد غیررسمی

ترجمه آماده – مطالعه کارآفرینی بین المللی (۲۰۰۹-۱۹۸۹): حوزه آنتولوژی

ادبیات و مبانی نظری سبک های فرزند پروری

ادبیات و مبانی نظری سبک های فرزند پروری

محصول ادبیات و مبانی نظری ادبیات و مبانی نظری سبک های فرزند پروری توسط گروه علمی پژوها تهیه شده است. این محصول دارای 24 صفحه می باشد. این فایل شامل فهرستی از مطالب در خصوص  ادبیات و مبانی نظری سبک های فرزند پروری است که سعی شده است از منابع مختلف جمع آوری گردد. همچنین قابل ذکر است که سعی شده از منابع جدید نیز استفاده گردد. انشالله که مورد استفاده شما پژوهشگر و دانشجو محترم قرار گیرد. در ادامه قسمتی از مقدمه، فهرست مطالب و منابع آورده شده است تا شما دوست عزیز با توجه به مطالب بتوانید خرید مطمئن تری را داشته باشید.

 

ادبیات و مبانی نظری سبک های فرزند پروری

مفهوم سبک فرزندپروری بیش از ۵۰ سال است که در حوزه روانشناسی رشد به عنوان ابزار کنترلی والدین بر فرزندانشان به رسمیت شناخته شده است (کاب - کلارک، سالامانکا و زوه[1]، ۲۰۱۹). سبک فرزندپروری به مجموعه ای از نگرش ها، رفتارها و ابزارهایی اشاره دارد که والدین به طور مداوم در همه زمینه ها برای مدیریت رفتار فرزندان خود از آنها استفاده می کنند. شیوه های فرزندپروری را می توان به عنوان رفتارهای ویژه ای که والدین برای اجتماعی کردن و نحوه معاشرت فرزندان خود از آنها استفاده می کنند، تعریف کرد (کوپنس و سولیمانز[2]، ۲۰۱۹). سبک های فرزندپروری را می توان به عنوان مجموعه ای از ساختارهای روان شناختی درک کرد که بیانگر راهکارهای استانداردی است که والدین در روند تربیت کودک از آنها استفاده می کنند و عموما ابعادی مانند طرد شدن، گرمای عاطفی و محافظت بیش از حد را شامل می شوند (رن[3] و همکاران، ۲۰۲۱). تحقیقات زیادی نشان داده اند که داشتن سابقه تجارب خانوادگی مثبت از اختلال مصرف مواد پیشگیری می کند (هانی[4] و همکاران، ۲۰۲۰).



[1] Cobb-Clark, Salamanca & Zhu

[2] Kuppens & Ceulemans

[3] Ran

[4] Haeny

هدینگ گذاری و فهرست بندیدارد
تعداد صفحات24
منبع جدیددارد
فهرست مطالب  ادبیات و مبانی نظری سبک های فرزند پروری

عنوان                                                                                                      صفحه

_____________________________________________________________________

1- اصطلاح فرزند پروری……………………………………………. 2

2- تعریف فرزند پروری………………………………………………………… 2

3- مفهوم فرزند پروری……………………………………………….. 4

4- انواع سبک های فرزندپروری……………………………………….. 6

4-1- سبک های فرزندپروری راتر……………………………………… 6

4-2- سبک فرزندپروری شیفر……………………….. 7

4-3- سبک فرزندپروری زیگلمن…………………………. 8

4-4- سبک های فرزندپروری بامریند………………….. 9

5- عوامل مؤثر بر سبک های فرزندپروری………………… 10

5-1-عامل کودک……. ……………………… 10

5-2-  عامل خانواده . ……………………………… 11

6- نگرشهای فرزندپروری در روانشناسی و اسلام………………… 12

7- بخش چهارم: پیشینه تحقیق……………………………….. 13

7-1- پیشینه داخلی:…. …………………………………… 13

7-2- پیشینه خارجی:. ………………………… 18

منابع و مآخذ…………… ……………………… 22

منابع فارسی:……………. ……………………………… 22

منابع انگلیسی:…………. …………………… 24

فرزند پروری

پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک

پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک

پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک (1996)

پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک (1996) در سال 1996 توسط ایلینا جرابک به منظور سنجش اضطراب اجتماعی برای سن 10 سالگی به بالا ساخته شده است. دارای 25 سوال 5 گزینهای با گزینه های تقریبا همیشه، اغلب اوقات، گاهی اوقات، به ندرت، تقریبا هیچ وقت است.

ابعاد و مولفه هادارد
پایایی و رواییدارد
شیوه نمره گذاریدارد
منبعدارد

 


اضطراب اجتماعی[1] یک اختلال بسیار ناتوان‌کننده ‌است که می‌تواند بسیاری از جنبه‌‌های زندگی فرد را مختل کند (هولاندر[2]، سیمون[3]، 2008). ویژگی اصلی هراس اجتماعی ترس آشکار و مستمر از موقعیت‌های اجتماعی که ممکن است موجب شرمندگی شود قرار گرفتن در معرض موقعیت‌های اجتماعی یا عملکردی تقریباً همیشه بلافاصله به بروز واکنش اضطراب منجر می‌شود. اگرچه نوجوانان و بزرگسالان دچار این اختلال، متوجه هستند که ترسشان مفرط و یا غیرمنطقی است ولی این امر ممکن است در مورد کودکان صادق نباشد. در موقعیت‌های اجتماعی یا عملکردی ترس آور (در دید فرد ترس‌آور است) مبتلایان به اختلال اضطراب اجتماعی نگرانی‌هایی در مورد شرمندگی دارند و از این می‌ترسند که دیگران آنها را به عنوان افرادی مضطرب، ناتوان، آشفته یا گیج قلمداد کنند. آنها ممکن است به دلیل نگرانی در مورد اینکه دیگران متوجه لرزش دست‌ها یا صدایشان خواهند شد، از صحبت در جمع بترسند یا ممکن است در زمان گفتگو با دیگران به دلیل ترس از آشکار شدن توانایی بیانی ضعیف‌شان اضطراب شدیدی را احساس کنند. و همچنین احتمال دارد که در موقع غدا خوردن و نوشیدن در جمع به دلیل ترس از تحقیر شدن به خاطر مشاهده لرزش دست‌ها از جانب دیگران اجتناب کنند. مبتلایان به اختلال اضطراب اجتماعی تقریباً همیشه نشانه‌های اضطراب (تپش قلب، رعشه، تعریق، ناراحتی معدیروده‌ای، اسهال، تنش عضلانی و سرخ شدن) را در موقعیت‌های اجتماعی احساس کنند (انجمن روانپزشکی امریکا[4]، 2000). اضطراب انتظار، پیش‌بین واضح اضطراب اجتماعی می‌باشد و در روابط اجتماعی اختلال ایجاد می‌کند (معانی، 1370).


[1]. Anixity Disorder

[2]. Hollander

[3]. Simeon

[4]. DSM


مطالب پیشین

پرسشنامه گرایش به مواد مخدر - پرسشنامه سبک اسناد کودکان (CASQ-R) - پرسشنامه راهبردهای مقابله ای - مدیریت استعداد در سازمان

پرسشنامه جانشین پروری متقی و بهشتی فر (۱۳۸۸)

پرسشنامه ­مدیریت استعداد فیلیپس و راپر (۲۰۰۹)


مطالب مرتبط با اضطراب اجتماعی 

اثربخشی آموزش حل مساله بر اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی

 اثربخشی آموزش حل مسئله بر اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی (مقاله علمی وزارت علوم)