بانک پرسشنامه پرس بانک

بانک پرسشنامه مدیریت - بانک پرسشنامه روان شناسی

بانک پرسشنامه پرس بانک

بانک پرسشنامه مدیریت - بانک پرسشنامه روان شناسی

هوش هیجانی با تعارض و خلاقیت کارکنان

رابطه بین هوش هیجانی با تعارض و خلاقیت کارکنان در اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان

-۷) تعریف نظری متغیرهای اصلی تحقیق

بیانگر نوعی از فرایند اطلاعات هیجانی که شامل ارزیابی مناسب احساسات خود و دیگران و بیان و تطبیق مناسب احساسات است(Hazrati et al,2013).

 

تعارض به­عنوان یک فرم از ناهنجاری شدید درون فرد یا بین افراد و یا بین دو یا چند گروه که بر اساس اهداف، نیازها، خواسته­ها، تمایلات، ارزش­ها و باورهای ناسازگار بوجود آید تعریف می­شود (Werner, 2013).

 

خلاقیت ایجاد ترکیبی از راه­حلها توسط افراد یا گروه­ها در یک روش جدید تعریف می­شود. در واقع خلاقیت  شیوه­هایی از تفکر است که باعث تولید ایده­های جدید می­شود (Oldham – Commings, 2011).   

 فصل دوم: ادبیات نظری تحقیق

بخش اول: تعارض
۲-۱-۱) مقدمه……..۱۴
۲-۱-۲) تعاریف و مفاهیم……..۱۴
۲-۱-۳) سطوح تعارض……..۱۵
۲-۱-۴) انواع تعارض……..۱۵
۲-۱-۵) سبکهای تعارض……..۱۶
۲-۱-۵-۱) انعطاف‌پذیری……..۱۶
۲-۱-۵-۲) اجتناب……..۱۷
۲-۱-۵-۳) رقابت‌جویی……..۱۷
۲-۱-۵-۴) حل مسئله‌ی مشارکتی……..۱۷
۲-۱-۵-۵) مصالحه……..۱۷
۲-۱-۶) دیدگاههای تعارض……..۱۸
۲-۱-۷) عوامل منجر به تعارض……..۱۹
۲-۱-۷-۱) تعارض عاطفی……..۱۹
۲-۱-۷-۲) تعارض اساسی……..۲۰
۲-۱-۷-۳) تعارض سود……..۲۰
۲-۱-۷-۴) تعارض ارزشها……..۲۰
۲-۱-۷-۵) تعارض هدف……..۲۰
۲-۱-۸) منابع تعارض……..۲۰
۲-۱-۸-۱) تعارض اقتصادی……..۲۰
۲-۱-۸-۲) تعارض ارزش……..۲۱
۲-۱-۸-۳) تعارض قدرت……..۲۱
۲-۱-۹) کاربردهای تعارض……..۲۲
۲-۱-۹-۱) شناخت ایجاد تعارض……..۲۲
۲-۱-۹-۲) کاربرد تعارض به عنوان امنیت برای حفظ گروه……..۲۲
۲-۱-۹-۳) تعارض پیوستگی گروهی را افزایش میدهد؛……..۲۲
۲-۱-۹-۴) تعارض قدرت افراد و گروهها را میآزماید……..۲۲
۲-۱-۹-۵) انرژی حرکت تعارض……..۲۲
۲-۱-۱۰) فرایند تعارض……..۲۲
۲-۱-۱۰-۱)  گام I : مخالفتهای بالقوه یا ناسازگاری……..۲۲
۲-۱-۱۰-۲)  گامII: بروز تعارض……..۲۳
۲-۱-۱۰-۳)  گام III: نیت……..۲۴
۲-۱-۱۰-۴)  گام IV: رفتار……..۲۴
۲-۱-۱۰-۵)  گام V: رهآورد……..۲۵
۲-۱-۱۱) تعارض سازنده در مقابل تعارض مخرب……..۲۵
۲-۱-۱۲) تاثیرات مثبت و منفی تعارض……..۲۶
۲-۱-۱۳) هوش هیجانی و تعارض……..۲۷
بخش دوم: هوش هیجانی
۲-۲-۱) مقدمه……..۲۹
۲-۲-۲) تعاریف و مفاهیم هوش هیجانی……..۳۰
۲-۲-۳) تاریخچه هوش هیجانی……..۳۱
۲-۲-۴) ابعاد هوش هیجانی……..۳۴
۲-۲-۵) تفاوت هوش هیجانی و بهره هوشی……..۳۶
۲-۲-۶) نظریه های هوش هیجانی……..۳۷
۲-۲-۶-۱) نظریه های هوش هیجانی……..۳۷
۲-۲-۶-۲) نظریه های های توانایی……..۳۷
۲-۲-۶-۳) نظریه های ترکیبی……..۳۸
۲-۲-۷) مدل های هوش هیجانی……..۳۸
۲-۲-۷-۱) مدل توانایی مایر و سالووی ( ۱۹۹۷)……..۳۸
۲-۲-۷-۲) مدل ترکیبی گلمن (۱۹۹۵)……..۴۰
۲-۲-۷-۳) مدل ترکیبی بار-آن (۱۹۹۷)……..۴۱
۲-۲-۷-۴) مدل هوش هیجانی دولویکس و هیگس……..۴۴
۲-۲-۸) هوش هیجانی در سازمان و مدیریت……..۴۵
۲-۲-۹) کاربردهای هوش هیجانی در محیط……..۴۶
۲-۲-۱۰) تقویت هوش هیجانی……..۴۷
۲-۲-۱۱) جمع بندی تئوری های هوش هیجانی……..۴۷
۲-۲-۱۲) ویژگی مدیر با هوش هیجانی……..۴۸
۲-۲-۱۳) رابطه هوش هیجانی و عملکرد……..۵۰
بخش سوم: خلاقیت
۲-۳-۱) مقدمه……..۵۳
۲-۳-۲) تعاریف و مفاهیم خلاقیت……..۵۳
۲-۳-۳) سطوح خلاقیت……..۵۵
۲-۳-۴) دیدگاهها در مورد افراد خلاق……..۵۶
۲-۳-۵) عوامل موثر بر خلاقیت……..۵۶
۲-۳-۶)  مدلهای خلاقیت……..۶۰
۲-۳-۶-۱) الگوی کشش بازار……..۶۰
۲-۳-۶-۲) الگوی فشار فناوری……..۶۰
۲-۳-۶-۲) الگوی تلفیقی……..۶۱
۲-۳-۷) فرایند خلاقیت……..۶۲
۲-۳-۸) خلاقیت سازمانی و عوامل کلیدی موثر در موفقیت آن از دیدگاه صاحب نظران……..۶۵
۲-۳-۹) تفاوت خلاقیت با نوآوری……..۶۸
۲-۳-۱۰) تکنیکهای خلاقیت و نوآوری……..۷۰
۲-۳-۱۱) ویژگی‌های سازمان خلاق……..۷۶
۲-۳-۱۲) نقش مدیر در پرورش خلاقیت……..۷۶
۲-۳-۱۳) هوش هیجانی و خلاقیت……..۷۷
بخش چهارم: پیشینه تحقیق
۲-۴-۱) پیشینه مطالعاتی داخل کشور……..۸۰
۲-۴-۲) پیشینه مطالعاتی خارج از کشور……..۸۲

پرسشنامه میزان انگیزه به تحصیل

پرسشنامه میزان انگیزه به تحصیل معرفی پرسشنامه:

https://porsbank.com/product/%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%b4%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84/ 

این پرسشنامه توسط خانم ها پریوا قلی پور و مرضیه بهرامی حصاری به منظور سنجش میزان علاقه مندی انگیزه دانش آموزان به تحصیل ساخته شاه است و شامل ۴۰ سوال ۵ گزینه ای با گزینه های کاملا موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم، کاملا مخالفم است.



ابعاد و مولفه هادارد
پایایی و رواییدارد
شیوه نمره گذاریدارد
منبعدارد

 تعریف مفهومی انگیزه ( motivation)

انگیزه انگیزه عبارت است از گرایشی همه جانبه به ارزیابی عملکرد خود با توجه به عالی ترین معیارها. تلاش برای موفقیت در عملکرد و برخورداری از لذتی که با موفقیت در عملکرد همراه است دینکلمن و بوف، ٢٠١۶).

انگیزه تحصیلی( Academic motivation)

انگیزه به عنوان انجام یک عمل با هدف انجام یا تکمیل کاری تعریف می شود و تأثیر قابل توجهی در موفقیت و عملکرد دارد اوزهان و کوسادره ۲۰۲۰. انگیزه تحصیلی نوعی انگیزه روانشناختی فراگیر هست که بر انواع مختلف فعالیت های تحصیلی مؤثر است. انگیزه تحصیلی در برگیرنده الگویی از تدبیر اندیشی، اعمال و احساس- هایی است که با تلاش برای دستیابی به نوعی برتری سازگار استانداردهای برتر درونی، مرتبط است (روبینا رامیرز و فرناندز پورتیلو (۲۰۲۰ انگیزه تحصیلی عبارت است از گرایش فرد برای گذر از سدها، تلاش برای دستیابی به گونه ای برتری و حفظ معیارهای سطح بالا اغلب رفتارهایی که انگیزه تحصیلی را نشان میدهند عبارتند از پافشاری بر انجام تکالیف، دشوار، سخت کوشی یا کوشش در جهت یادگیری در حد تسلط و انتخاب تکالیفی که به تلاش نیاز دارد. انگیزه تحصیلی، یک حالت روانشناختی است و هنگامی بدست می آید که انسان خود را دارای کفایت لازم و خودمختاری ادراک بداند (تربتی نژاد و همکاران، ١۴٠١). انگیزه تحصیلی عبارت است از گرایشی همه جانبه به ارزیابی عملکرد خود با توجه به عالی ترین معیارهای تلاش برای موفقیت در عملکرد و برخورداری از لذتی که با موفقیت در عملکرد همراه است. انگیزه تحصیلی یکی از مهمترین انگیزه های اجتماعی و از ویژگیهای مهم شخصیتی هر فرد که در بین افراد مختلف نیز، متفاوت است. سازه انگیزش تحصیلی به رفتارهایی که به یادگیری و پیشرفت در مدرسه مربوط است و انرژی و جهت رفتار را کند، اطلاق میشود میرهاشمی روته و عبدالهی، ۱۳۹۷).


پرسشنامه ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی میرکاظمی و همکاران(۱۳۹۳)

پرسشنامه سبک رهبری معلم Hssin, Bunyarit & Hussein (2009)

آموزیا (عدم درک ریتم)

مفهوم اهمال کاری تحصیلی (academic procrastination)

پرسشنامه شیوه های فرزندپروری[۱] رابینسون، ماندلکو، السن و هارت(۱۹۹۵):

پرسشنامه بهزیستی معنوی

تعریف و مفهوم کمالگرایی [۱]

ادبیات و مبانی نظری سبک های فرزند پروری

پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک

پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک

پرسشنامه جانشین پروری متقی و بهشتی فر (۱۳۸۸)

پرسشنامه ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی میرکاظمی و همکاران(۱۳۹۳)

معرفی پرسشنامه ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی:

https://porsbank.com/product/%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%b4%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa/

پرسشنامه توسط میرکاظمی و همکاران در سال ۱۳۹۳ به منظور شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی در  قالب ۳۵ سوال با مولفه های (مقام و امتیازات (۵ سوال)، عملکرد علمی– پژوهشی (۶ سوال)، عملکرد سازمانی (۳ سوال)، عملکرد آموزشی – ورزشی ۸( سوال)، سابقه ورزشی (۵ سوال)، سابقه علمی– آموزشی (۳ سوال)، منابع در دسترسی (۴ سوال) و میزان جذب سرمایه به طریق اسپانسر) طراحی گردید.

هدف پرسشنامه ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی: هدف پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی معیارهای ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی به روش تحلیل سلسله مراتبی[۱] است.   


پرسشنامه ارزیابی عملکرد معلمان تربیت بدنی میرکاظمی و همکاران(۱۳۹۳) 

ادبیات و مبانی نظری طرح رتبه بندی معلمان 

ادبیات و مبانی نظری عملکرد کارکنان 

ادبیات و مبانی نظری عملکرد سازمانی 

مبانی نظری کیفیت عملکرد نظارتی و تعهد سازمانی 

پرسشنامه استانداردهای معلمان تازه کار Rhode Island, 2003 

پرسشنامه سبک رهبری معلم 

پرسشنامه استانداردهای عملکردی برای متقاضیان معلمی

پرسشنامه سبک رهبری معلم Hssin, Bunyarit & Hussein (2009)

پرسشنامه سبک رهبری معلم Hssin, Bunyarit & Hussein (2009)

هدف: این پرسشنامه به ارزیابی سبک رهبری معلم، رضایت کلاس و وضوح نقش دانش آموزان می پردازد.[۱]

پرسشنامه سبک رهبری معلم توسط Hssin, Bunyarit & Hussein (2009) طراحی شده است . این پرسشنامه دارای ۱۱ سوال می باشد.

پایایی و رواییدارد
شیوه نمره گذاریدارد
منبعدارد

مفهوم سبک رهبری معلم

معلم نقش رهبر کلاس را بر عهده دارد و هر زمان که گروهـی تشـکیل میشود، چه به صورت رسمی و چه غیررسمی، وجـود رهبـر ضـروری اسـت؛ در جمـع دانش آموزان این رهبری بر عهدة معلم است و رهبری معلم نوع بـی نظیـری از رهبـری در مدرسه توصیف میشود. معلمان، هنگامی که به صورت حرفه ای کار مـیکننـد، بـا تحـت تأثیر قرار دادن یادگیری زبان آموزان و مشارکت در بهبـود مدرسـه، رهبـران آموزشـی انـد. مربیان این مراکز با توجه به نقش آموزشی خود و آشنا کردن زبان آموزان با زبانی جدید می توانند با راهبری خالقانه خود، خلاقیت زبان آموزان جهت یادگیری زبان جدید با سرعت و به بهترین وجه کمک نمایند که این خود علاوه بر روح خلاق و پرورش ایده های نو به خودشکوفایی و خودباوری زبان آموزان کمک کرده و زمینه پیشرفت و عملکرد مثبت آنها را فراهم می آورد .


آموزیا (عدم درک ریتم)

تعاریف مفهومی آموزیا : به اختلالاتی که ناتوانی در شناخت تولید ریتم یا آهنگ موزیک را نشان می دهد اطلاق می شود. واژه آموزیا تشکیل شده از a+musia که معنی عدم وجود درک ریتم می دهد(هاید وپرتز[۱]،۲۰۰۴)

[۱] Draw-A- Family

آموزیا کری در زیر و بمی گفته می شود که مشکل تغییرات زیر و بمی در ملودیک را تشخیص می دهد، آموزیا نمی تواند آسیب های حسی ساده را توضیح دهد. در جریان آسیب مغزی توانایی های موسیقیایی ممکن است به نحوی بسیار گزینشی آسیب دیده یا سالم بماند، بطوریکه به واسطه آسیب های مغزی ممکن است اختلالاتی در درک موسیقی مشاهده گردد. در حالیکه در سایر قابلیت های شناختی از جمله زبان سالم مانده آسیبی نبیند. از سوی دیگر ممکن است تمام قابلیتهای موسیقیایی بطور یکسان آسیب نبیند. مثلاً ممکن است در اثر آسیب های جزئی به مناطق پردازش خاصی از مغز، مشکلات معدودی در درک موسیقی مشاهده شود.(هایدرپرتز[۴]،۲۰۰۴)

[۱] Broca

[۲] Boullaud

[۳] Amusia

[۴] Heyde &peretz


مدارک فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد افراد بشر با پیش آمادگی موسیقیایی بدنیا می آیند یافته های اخیر از این نظر حمایت می کنند که مغز مجهز به شبکه عصبی خاص موسیقی است که می تواند بطور انتخابی برای غیر طبیعی بودن این نتایج در یک اختلال، آموزیا مادرزادی، در محدود کردن فرایند موسیقی منجر گردد. این فرایند نمی تواند بطور حتم در پی آسیب شبکه عصبی موسیقیایی باشد بلکه ممکن است به عنوان نتیجه ای از بد شکلی مادرزادی باشد(پرتز،2003)


مقالات و مطالب مرتبط با آموزیا 

مقایسه آموزیا (عدم درک ریتم) و ویژگی های ترسیمی بین دانش آموزان 

پرسشنامه رویکردهای یادگیری گرین و میلر (۱۹۹۶)

مقایسه انگیزه پیشرفت، خلاقیت و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان تیزهوش 

آموزش متحرک در چند رسانه ای بر یادگیری، یادداری و انگیزه 

تاثیر مدارس هوشمند بر خودکارآمدی، انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 

بررسی مقایسه‌ای تدریس اثربخش از دیدگاه معلمان و دانش آموزان 

مقایسه میزان باورهای مذهبی، پرخاشگری و سازگاری در دانش آموزان